Ви завжди розумієте, в чому проблема і допомагаєте, підтримуєте, підказуєте

Ви завжди розумієте, в чому проблема і допомагаєте, підтримуєте, підказуєте

Клієнт UCMS Group Ukraine з року
Назад

Олександра Ананієва
Директор з управління персоналом

Про компанію та про себе

Red Bull й справді всі знають. Багато в чому те уявлення, яке люди мають, воно збігається з тим, що можна побачити всередині компанії. Тут багато драйву. Як правило, скрізь, де Red Bull оперує, у нас не дуже великі структури, відповідно, незалежно від того, в якій функції ти працюєш, ти робиш дуже багато. Якщо порівнювати з моїм досвідом в інших міжнародних компаніях, тут ти не гвинтик у великому механізмі, від тебе залежить дуже багато і це не завжди просто, але дуже цікаво і дає багато розвитку. Як я завжди говорю кандидатам на інтерв’ю, за мої 2,5 роки роботи тут, я по суті, з погляду професійного зростання зробила квантовий стрибок.

Крім цього, у нас, як і в будь-якої іншої міжнародної компанії, що поважає себе, звичайно ж, є цінності. І одна із наших цінностей – це meaning. Це про те, що дуже важливо, щоб у людини був сенс, і він розумів, навіщо він робить ті чи інші речі або виконує ту чи іншу роботу. Для мене, наприклад, Red Bull цінний тим, що глобально чимало віддає суспільству. Ми не просто про прибуток і не просто про розвиток бізнесу, ми будуємо свій маркетинг на атлетах та інших селебриті. У більшості випадків ми не починаємо працювати з тими, хто вже досяг успіху, у яких вже купа олімпійських медалей або багато записаних дисків. Ми шукаємо молоді обдарування, підтримуємо їх, причому, як правило, підтримуємо не матеріально, а більше допомагаємо з тренуваннями, виступами на змаганнях, із записом їхніх перших синглів і таким чином допомагаємо їм розвиватися абсолютно безкоштовно. Для мене цінно працювати в цій компанії, знати, що ти є частиною чогось більшого, і що ти, працюючи в цій компанії, робиш внесок у світ.

Я HR-директор, відповідаю за всі країни СНД, окрім Росії. У моїй компанії є ще HR бізнес-партнер у Казахстані. Вона переважно відповідає за Казахстан і Центральну Азію, допомагає мені з деякими аспектами в СНД, більш технічними, а я відповідальна за стратегії в цілому, за напрями в HR.

Поза роботою я люблю весело проводити час із друзями. Ми дуже часто збираємось на вечір настільних ігор (зоряні війни, володар кілець) і можемо зависнути на всі вихідні. Люблю спорт, читати, подорожувати, грати у комп’ютерні ігри.

Розкажіть, будь ласка, чи був у вас до нас досвід роботи з аутсорсингом чи ми перші? Як Вам працюється з нами? Як вам входити в процес саме з урахуванням, що є якась зовнішня компанія, яка для вас щось робить.

До Red Bull у мене був досвід роботи з аутсорсингом, але я мало з ним стикалась. Коли я прийшла до Red Bull, тут уже були ви. І мені було супер із двох причин. По-перше, у мене був поверховий досвід у кадровому діловодстві. Тому для мене було супер зручно, що є провайдер, який закриває цей блок, і я знала, що за цю частину я можу бути спокійною. У мене стояло завдання глибше увійти у курс справи, провести аудит, але принаймні було чудово, що не треба одразу кидатися в ту сферу, де я зовсім не експерт. Друге, на той момент у нас був просто неймовірний координатор із вашого боку Анастасія Мірошниченко. Вона, як нескінченний потік енергії, скільки вона встигала за день, мені здається, я ніколи не встигала. Крім того, що вона чудово виконувала всі свої прямі обов’язки, завжди могла підстрахувати з моментами, які на перший погляд могли в прямі обов’язки і не входити. Плюс вона вже певний час нас вела, тому вже мала якусь історію і теж дуже допомогла мені увійти в курс справи. Вона завжди оперативно відповідала на всі питання, часто приїжджала до нас в офіс, її знали всі співробітники, і частину питань спочатку адресували швидше їй, ніж мені. Тому наше перше знайомство було чудове, і я неймовірно щаслива, що ви тут були, що була Настя. Це допомогло сфокусуватися на більш стратегічних проектах, знаючи, що операційні моменти прикриті.

Наскільки сильно зараз ви занурені у стосунки з аутсорсером? Ми вам рахуємо зарплату та ведемо кадрове діловодство, і є ще один візит на тиждень кадровика. Чи зручна така схема роботи?

Про зарплату мені буде важче прокоментувати, бо з цією частиною працюють мої колеги із бухгалтерії. Наскільки я бачу все чітко, ніяких нарікань не виникає. А коли співробітники мають питання, Світлана Васильченко чітко, структуровано, послідовно роз’яснює людям, чому сталося саме так і чому це правильно. З мого досвіду як користувача все гаразд.

З погляду партнера теж все чудово. Ми з Валерією Куценко зараз у дуже близькому контакті. Я можу написати їй і на пошту, і на вайбер, знаючи, що вона дуже швидко відповість та оперативно опрацює будь-який запит. Після того, як трапився карантин, і ми досить довго не працювали в офісі, практика приходити раз на тиждень у нас зникла, і на сьогоднішній день не повернулася повною мірою, тобто, зараз скоріше Валерія приходить, коли потрібно, а потрібно це в трьох випадках. Перше, коли хтось звільняється, друге, коли хтось наймається і третє, коли накопичилося вже стільки документів і в лоточок із написом «Лєра» не вміщуються. Ось у цих випадках Лєра приходить. Напевно, мені було б комфортніше, якби вона приходила щодня, але це тому, що я екстраверт і мені подобається з нею спілкуватися. З точки зору бізнесу, закриття потреб і логічного пояснення її присутності, та взаємодія, яка є зараз працює добре.

Ми якийсь час назад з Оленою Зубковою вели переговори щодо того, щоб ще якийсь додатковий шматочок роботи передати вам. Якщо це буде узгоджено, тоді ми зможемо домовитися про іншу частоту візитів, тому що та частина роботи, яку ми обговорювали додатково, включає присутність щонайменше раз на тиждень в офісі, а можливо навіть іноді і два.

Якби до вас прийшли ваші колеги з інших компаній із запитанням, чи переходити на аутсорсинг, щоб ви їм сказали?

Я б сказала, що більше варто орієнтуватися на структуру та кількість людей у цій структурі. Внутрішній кадровик – це досить зручно. Наприклад, усі люди з питаннями йдуть безпосередньо до нього, а тут ніби я не намагалася перевчити всі питання ставити Лєрі через те, що знову ж таки, хтось новий прийшов, не знаючи, хто така Лєра, але знаючи, хто я і маючи якусь довіру, прихильність, він швидше прийде до мене. Є люди, які під приводом того, щоб спитати щось по кадрах, люблять зайти до мене і просто поговорити.

Але аутсорсинг – це також зручно. Наприклад, у вас дуже багато точок зору, тобто один внутрішній кадровий фахівець – це завжди лише його досвід, його знання та його точка зору. Іноді у складних кейсах це може грати не в плюс Працюючи з провайдером, я адресую щось Лєрі, а якщо вона не знає чи не впевнена, чи знає, але все одно вважає за потрібне порадитися, тому що кейс складний, вона звертається до ваших методологів, збирає міні-консиліум і повертається з фінальною інформацією. І я знаю, що отримала відповідь від низки експертів у цій галузі, що дуже цінно і змушує мене почуватися легко, добре та спокійно. У Red Bull, наприклад, і аналогічних компаніях, у яких дуже великий тиск на структуру, тобто, не можна найняти HR-департамент із 5-ти осіб або бухгалтерію з 20-ти осіб, без аутсорсингу ми точно не вижили б. Та кількість роботи, яку ви закриваєте – це якщо не повноцінна ставка людини, то щось біля того, і цієї людини нам взяти ніде, тому для нас це питання нашого емоційного та фізичного здоров’я, і взагалі адекватності та пропорційності робочого навантаження.

Чому ми з вами стільки років разом?

По-перше, це відмінний та надійний сервіс, до якого ні в кого з колег за час моєї роботи не було жодних нарікань. По-друге, ви гнучкі. Якщо щось потрібно, то я розповідаю, що потрібно, і навіть якщо це не відразу зрозуміло, як зробити, ви все одно завжди знайдете спосіб реалізувати моє завдання. І це також дуже цінно. Провайдери, які працюють із законодавством або з якимись точними моментами, вони бувають досить прямолінійними, straight-forward, «тільки так і ніяк інакше». А ви завжди розумієте, в чому проблема і допомагаєте, підтримуєте, підказуєте. І, по-третє, це, звісно, дуже конкурентна ціна, як якась фантастика.

Що можна було б покращити у нашому сервісі? Чи є якісь моменти, на які ви можете звернути нашу увагу, щоб ми стали ще досконалішими?

За 2,5 роки у нас було 3 координатори, і якийсь час, звичайно, минає у людини на те, щоб увійти в курс справи, познайомитися з нашою компанією. Це єдине, на що я могла звернути увагу, але я розумію, що на це були свої причини, тому це не критичний момент. Все інше просто чудово. Усі ті плюси, які я згадувала вище, вони з лишком перекривають цей факт.

Які у вашої компанії цілі на найближчий рік? Може ви вирішили зробити якесь диво і хочете цим поділитися?

Ми сподіваємось, що наступного року відбудеться наш флюгтаг. Востаннє такий захід проходив у 2013 році на Русанівській набережній, коли будувався величезний пантон, і різні команди будували химерні літальні апарати. Це було дуже смішно і на кшталт Red Bull, і у нас ця подія була запланована на минулий рік. На жаль, через COVID ми її скасували. Цього року ми його навіть не розглядали, бо епідеміологічна ситуація була неоднозначною. Наступного року ми його плануємо знову, і дуже сподіваємося, що вона відбудеться, бо з погляду бренду – це найсильніший івент із тих, які в Україні ми можемо провести. У нас хороші успіхи з продажу цього року і, відповідно, досить амбітні плани на наступний рік. У нас новий генеральний директор, який має своє бачення на те, як повинен працювати бізнес і як має працювати команда. Тут ми ще маємо пройти досить довгий шлях трансформації, але думаю, що в кінці в нас вийде щось прекрасне. Всі інші івенти у нас будуть стандартніші: для студентів, для спорт-тусовки, танцювальної тусовки, але це все, як і завжди.

Охарактеризуйте нас одним словом.

Надійно чудові.

Наші кейси

Інші кейси

Всі кейси

Red Bull

Ericsson

Scania Ukraine

КиевСтар
Всі кейси